Sunday, April 01, 2007

21 MAC 2007

salam merdeka!!! actually arini ada test solid mechanics, tapi tiba2 clash ngan perasmian program MINGGU SAMBUTAN 50 TAHUN KEMERDEKAAN yg telah diawalkan..so, test for this nite cancel. jd berseronok la aku ngan catt. test minggu dpn..hihi. 6.45 ptg, aku, catt n kak uya pun p la cubic..our industrial campus nie..sampai je sana trus makan! huhu..apa punya perangai ni??..jgn salah paham..time tu mmg depa suruh makan dlu. then, dlm pkul 7.45 ptg, aku n kak uya dipanggil bertugas..kali ni aku join biro protokol plak..saje2 nak ubah mood. so, we start with set da pamplet at VIP sit..then dlm pkul 8.30 mlm, ketibaan prof dr dekan PBPI (pusat bahasa dan pembangunan insan) n TNC bhgn akademik dan penyelidikan UTeM datuk burn (datuk abu bakar mohd diah). sumenye berjalan lancar..alhamdulillah. cuma adala satu dua mende kecik yang jadi kesahhh..tapi takpe..aiman tak kesah! time forum berjalan mmg best. actually aku pun jarang nak join forum2 kenegaraan ni. tapi bila dah belajar sosio ekonomi n tamadun nie..rasanye mende2 camni bnyk bagi pedoman utk diri sendiri. also, memajukan diri dalam konteks 'acuan sendiri'..bukan senang nie..nampak je cam senang..tak sume dak U dpt mende nie dlm 4 taun tau..except for those yg mmg nak bgnkan diri..bnyk la sgt yg dibincangkan dlm forum ni. antaranye semangat juang kemerdekaan, isu patriotisme n jati diri. then, isu kontemporari such as bahasa melayu yg kian terpinggir n reality tv shows yg makin mengikis nilai2 remaja kini..ish kalu nak bincang ni..mcm2 pendapat bleh dgr. tu br ngan bakal2 jurutera je..(insyaallah). blm msk yg study pengajian melayu lagi tu..huhu. k lah! that all for today..bye =p

24 MAC 2007

salam..hari yg tak termotivasi..huhu. arini aku stat ari ngan main game!!! and overall da day aku main game je..uhuks! hem..name game tu prime suspect. mmg horror la kirenye. yg pelik..game siasat permata yg hilang, tp music background bunyik cam tgh siasat kes pembunuhan..huhu. aku dah smpe final stage dah..haha..catt kalah! tgh2 syok dok main game nie..ada plak org tnye psl show saujana kat aku..bile tnye pyan nak bg no phone ke?..cepat je jwb..bleh bg..mentang2 duit nak msk.. then, sebelah mlm plak berlangsungnye malam penghayatan islam hadhari kat kuala terengganu. sorry..saujana. adi tak dapat tgk..ada hal lain. (ceh!! pada hal p shopping..) then, bebunyik aje la hp gue..ramai gak kwn2 tnye sape la ahli baru saujana yg 2 org tu??? pelik gak tu. rasanye yg ahli baru saujana sorang je..syahir namenye. tu yang pyan bagi tau la..tak tau plak kalu ada penambahan lain..ke ada tukang ganti utk kimi?..katanye kimi tak de mlm tu. zati dah siap msg2 tnye psl kimi..huhu. tak tau nak jwb pe..bleh plak dia kata rindu kat kimi..hikhikhik..aku kata balik..eh, jgn..bapak org tuuu..=p mmbr hani plak siap suruh tlg recommand yg dok kat sebelah kiri pyan time show tu..mahap ek..aku tak tau sape..tp kalu org tu syahir..please la..adik korang tu..kalu yg ganti tu edi,..lagi tak bleh..anak dah dua..tettt...hem..cm besa la..saujana tampil ngan lagu suci sekeping hati n jalan sehala...

25 MAC 2007

hai..pagi ni aku stat ngan rutin biasa..basuh baju la..pe lagi. this week tak bape bz..so, basuh sendiri..kalu bz sgt aku anto dobi je. pas minum pagi, aku trus wat soklan numerical methods yg nak kena anto this week. elok2 tgh best dgr carta ikim..ukasyah plak call. dia ckp kite kena reduce budget for artis utk pesta konvo nnti. bleh plak dia ckp kat dato nak 10 ribu utk mlm simfoni islam tu..aduss. kan ke dah bincang sume setuju 8 ribu je..tp tak pe nnti time meeting ngan pegawai HEP aku ckp la 8 ribu ke 6500 pun dah ok kot..bkn pe aku tak kompom lagi ngan pyan psl harga ni..eh, lupa lak nak bg tau. aritu meeting ngan FICT's (persatuan pelajar FTMK) kat tempat aku. kali ni we are plan to do ict carnival 2007..n kemungkinan aku akan diberi kepercayaan utk jd setiausaha projek..hem..pk 2-3 kali gak aku..bkn pe mende tu wat b4 pesta konvo. dah le pesta konvo tu aku jd ketua projek..tak brani aku..petang plak p tampal poster utk tempahan tiket bas balik kampung 4 cuti pas exam nnti..jd agen plak aku nie..sape nak bleh kontek aku..tp nie terbuka utk student UTeM je la ek..kalu bukak utk org luar skali mau kena luku ngan pak cik bas kat melaka sentral tu..huhu.

26 MAC 2007
salam..hari ke-bz-an melampau. ha..ni nak citer..aku sebenarnye hari ni kena call opis hme utk kompomkan harga unic tu..ngat nak call dlm pkul 12.30 thg hari camtu..skali mr lee wat class smpe pkul 1.15..gillos! pkul 2.00 ada class kat fasa B plak..mmg berlari la aku td. sampai je kat opis mpp nie..ada la 2 org tgh calling2..ngat beratur gak le dia punye call list. sudahnye, 1.30 ptg aku p mkn ngan dak2 mpp nie kat tmpat ni ada mkn2 sket. then, tinggal pesan kat anas..tlg call kak ati ek..kompomkan harga unic tu..dlm 1.50 aku trus p fasa b ngan mas. 2.00 msk workshop. seb bek la arini wat projek cnc lathe(cnc = computer numerical control). so tak le ssh sgt..just clik je kat monitor tu mesin tu trus running smpe la projek siap..abis tu trus dtg opis mpp blk..n anas kata dia dah call. alhamdulillah. sume dah ok...mlm nie nak kena wat slide show utk power point presentation tech comm sok..wish me luck! bye..

31 MAC 2007
assalamualaikum..salam maulidurrasul..selawat dan salam buat mu rasul junjungan mulia..hari ni merupakan hari keputeraan rasul junjungan kita, muhammad. so, kat kolej kediaman utem ni tak de wat sambutan pape pun..actually, da commity tak de kat sini. ada yg pegi OLAP(orentasi utk akak2 n abg2 fasilitator next week), yg kena pegi program rakan sebaya pembimbing kecemerlangan, class tuisyen with anak2 yatim n many others. yg tak de komitmen cam aku ni plak dah pancit. psl mlm td ada mende tak best jd..meh aku citer sket. pertandingan nasyid utem mlm td stat dlm pkul 9.00 mlm gak le. kata stat pkul 8, alih2 pkul 8.05 mlm aku smpe kafe firdaus tgh wat sound check..mmg dah sah lambat. datuk HEPA pun trn lambat gak..biasa la tu. pertandingan ni dimulakan ngan persembahan pembukaan by firdaus..dah nyanyi 3 derang pun bg la peluang kat student kitorg perform..nak jd citer..cik sya n syila..punye la excited mlm td. riuh ngan jerit derang je. aku n niza dah naik segan time tu. bkn pe, kitorg duduk kat seat student biasa je..makin lame dok situ makin menjadi lak dak2 ni. pastu niza ajak aku p dok vip seat. btul2 line belakang dekan2 yg dtg mlm tu. tenang sket rasanye..huhu. aku pun tak brapa ingat pe name group yg bertanding. sory eh..ku hanya dijemput utk memberi sokongan pd kwn2 je. tp kire hebat la gak dak2 utem nie..sore tu bleh tahan la. cuma ada beberapa masalah teknikal sket..cam sore jd double, nak lagu lain, lagu lain yg kuar..ke..sabotaj??..huhu. bila time dak2 badar yg naik..aku mcm kenal je mamat yg kat dpn ni. rupanya ada plak abg asyraf, muiz n husin..paling respect lg salute..sore derang mmg power la. ngat kalu bg berduet ngan NSH mmg best kot..then, sementara tunggu result, NSH nyanyi 3 buah lagu..then, keputusan diumumkan..dak2 badar dpt no1..aku dah agak dah. show end 'bout 12 midnite..jd berebut la student yg ada mlm tu yg sign n bergambar ngan rtis. cik sya kata..kite bg laluan la kat dak2 ni. kite balik lambat sket ek.. tiba2 ada lak dak taun 1 ni pengsan..jd bergegas la aku n catt tgk dak tu. pelik tp benar, dia pengsan kat tempat yg tak sesak langsung..pastu arip n syila p anto dak tu ke hospital gune keta catt..jd tggl la kitorg kat kampus tu smpe pkul 3pg. pastu p makan2 jap. dlm 3.30 pg, kitorg dimaklumkan dak tu dah okeh. alhamdulillah..pastu trus balik umah n...zzzz

No comments: