Friday, March 14, 2008

DEB dan hak istimewa melayu...

salam..2 ari kebelakangan ni, bising org dok becakap psl ketua menteri penang yg nak mansuhkan DEB d penang. ntah pe yg dirisaukan..may b kalo dok 'kipas2' x dpt pe, tender yg akan d bhagi sama rata walaupn family 'org besar' d penang ni..huhu. yg best, yg kecoh sgt adalah org melayu UMNO. smpe tekeluar statement yg memakan diri, tp sndri tak sedar..pada aku, hak istimewa melayu dah lame takde. just look, meritokrasi d universiti. bl bahas, kerajaan kate..ni utk bg org melayu lbh berdaya saing. owh..gitu. then, nape nk kecoh DEB d mansuhkan? bkn ke utk meningkatkan daya saing? tu la jdnye bl kite takde 'critical thinking'. pttnye, dr dlu lg jage..(kalo btul2 nk jage). ni melayu dh naek lemak da..br nk suh berdikari. mane leh tahan. for me, tak de pe yg tergugat! aku melayu yg terhormat, selagi tuhan izinkan usaha ni..selagi tu kite akan teguh berdiri. tak perlu nak harapkan kerajaan, sbb derang bnyk lg nk bhgi2 kat kroni sendri..hurmmm..sendiri mau ingat la..

1 comment:

Guhn said...

This comment has been removed because it linked to malicious content. Learn more.