Saturday, August 30, 2008

hopeless day

salam..arini aku bgn awal pg walopon mlm td tdo pkul 4pg..nissa n catt da blk umah. yg tinggal, aku n kak uya..kitorg da mls nk blk lantaran umah yg agak jauh, sorang utara, sorang pantai timur. lg plak tgh saat2 bnyk keje gini..there are nothing important than 'work'..huhu. so, dr pg td..pale ni menengok2 patah kate yg berbahasa inggeris, ada jugak melayu..x kurang juga kalimat yg ssh utk d fahami..indon pd helaian2 jurnal yg agak berzaman seawal tahun 1965. kesemua jurnal ni hanya lah utk menjelaskan tindak balas sintesis selulosa melalui bakteria sihat, acetobacter xylinum. sesekali terasa juga diri ini agak lembab utk memahami tindak balas kimia yg terjadi, walaupon penah d nobatkan sbg pelajar terbaik kimia satu ketika dlu. kate ustaz time skolah dlu, "al ilmu bi la amalin, kal basikal without a steering". btol la tu..tu pasal till now, biol2. mlm ni, insyaallah..smbg writing, tp x pakai pen le..tekan2 je button huruf yg slalu aku gunekan utk ajar izzwan..

n..ntah nape, ada harapan yg aku ketepikan. tiada perasaan lg sebenarnye..walopon b4 this, x penah setuju..kali ni, trus2 'ok'. bkn x yakin, tp ati ni dah biasa sgt dimain2kan. kalo x jmpe pn, aku x kesah..hopeless? mungkin jugakkk..semacam satu tradisi dlm keluarga en nizam n pn maimunah, kalo bende 2 blm nmpk dpn mate, blm dpt hasilnye, jgn sebot2, jgn citer2..diam je. sebut dlm hati, motivasi dlm minda, realiti jd amalan. lusa, ramadan bakal bertamu..menemui kekasihnye, mereka2 yg sgt merindui akan kehadirannya. ahlan wa sahlan ya ramadan..aku bersyukur, sekiranye masih d beri kesempatan bertemu dgn mu. terima kasih juge pada 'him', yg telah bnyk mendidik diri ini mencintai ramadan.

No comments: