Thursday, June 25, 2009

i feel good...=)

dengan nama allah yang maha pemurah aku mulakan bicara, selawat dan salam buat rasul junjungan, moga cinta ku ini sentiasa mendalam..amin. agak lama jugak aku tak menulis disini.. sibuk sikit sebenarnye..


sedang memilih bongkah yang sesuai..
pembinaan tanpa pelan..yg pasti yg pnjg tu katenye jambatan..

ok, mula2 citer pasal life aku kat umah ni..sebenarnye aku tgh mencari kerja sementara waktu secara konon2..huhuhu. jadi sepanjang di rumah, pagi2 lg ada tetamu yg selalu tak d undang ni dtg..tgk gmbo pn da tau kan? mat iwan laa..pg2 lg dtg umah, ajak main ngan dia. so, lyn je la dia..smbil main, smbil makan..huhuhu.

haa..jumaat lepas, hati aku sangat gundah gulana..result yg d tunggu2 tak kuar. lantas tangan ku ringan menaip bait2 msg pd en shamsul. pastu, en shamsul call aku..kate result dah kuar dlm sistem dia, tp dia da simpan sume barang2 utk d pndahkan ke durian tunggal. adusss..tp dia telah merajinkan diri p online kat tmpat lain dan email result aku..thank sgt2 en shamsul..jasa mu ku kenang! lepas sembang2 d tepon ngan en shamsul, satu lg call msk..yesss! aku pnye application GEMS berjaya..sangat lega petang itu. isnin lepas, aku dah kompom akan join program ni..td derang call lg skali untuk pengesahan name and NRIC. hurm..program ni under government pnye, 8.5 bln secara keseluruhan. 2.5 bln pertama, aku d tmptkn d havard suasana, sg petani..elaun rm750 sebulan. pastu msk on-job training selama 6 bln di GLC terlibat dgn elaun bulanan rm1000. thank pd cik tpah (my very old time friends..hahaha) yg telah 'memaksa' aku utk apply program ni..so, sabtu ni aku kene report di sg petani.

pasal result plak..since this is the very final sem, every body have to work hard..and the result is..3.xx..ehehehe. the bestest result ever (exclude the industrial training yaa..). yg paling menarik, markah final exam utk engineering ethics aku ada 40/40. huhuhu..terima kasih banyak2 la Ir..kerana sudi memberi markah final exam ku sebanyak itu..hehehe. dan aku pasti hampir semua rakan2ku yang rasa sangat2 tak bleh jwb final exam for ref n air cond system musti tersenyum gumbira..kan? ehehehe..aku pn risau mula2..tp da tgk result cam best gini, tenang je. tp serius, kalo soh terang hal2 berkaitan air cond ni, aku lemah la sket. kesimpulan yang bleh aku wat setelah tamat belajar ni, aku ok lagi part fluid daripada part thermal..huhuhu.

kepada rakan2 ku sekalian, kalungan tahniah buat anda semua atas usaha yang berterusan untuk menamatkan pengajian dalam masa 4 tahun. pada yg cemerlang, moga cepat2 dapat kerja yg bagus. pada yang biasa2 saja, anda perlu lebih usaha saat anda dtemuduga..jumpa lagi pada majlis penganugerahan ijazah nnti..

terima kasih allah,
pada pendengaran segala rintihan hati ini
atas segala perkenan pada setiap sesuatu yang hamba citakan
kau kuatkan semangat hamba untuk terus menempuh esok yang belum tentu tiba..

langkah tercipta..

2 comments:

Tip said...

Gud luck la untk pgrm GEMS 2..nampaknya hajatmu tuk membuliku x kesampaian..hahaha

Dalila Nizam said...

tq2x..buli? siot la hang..huhuhu. nnt da dpt gaji blanja aku..tau!