Monday, August 24, 2009

ramadan: day 3

assalamualaikum, very good afternoon and 'salam 1 malaysia'. aku berharap agar setiap daripada kita dikurniakan kesihatan fizikal yang baik juga kesihatan mental dan rohani yang sihat. ramadan menjelma lagi..saban tahun, setia menemani aku. tapi, ramadan kali ini ku rasakan agak suam2 kuku gitu..mungkin sebab tiada lagi kecoh2 nak ke bazar ramadan seperti 4 tahun kebelakangan ini..huhuhu..rindu pulak rasanye pada bazar ramadan peringgit..ehehehe.

di bulan yang penuh barakah ini, kita digalakkan membanyakkan amalan. tak lupa, doa-doa kita juga bisa didengar yang maha esa..insyaallah. dan aku terus menerus berdoa, memohon dikurniakan esok yang lebih bermakna buat diri sendiri dan semua. moga setiap perbuatan dan amalan ada ganjaran dan keberkatan.

malam tadi, terasa diri ini dalam kekeliruan. antara emosi dan kenyataan. entah apa yang mengganggu fikiran sehinggakan tidurku diulit mimpi. sungguh, aku benci pada tidur yang disulami mimpi..otakku tak dapat rehat yang secukupnya..aduhhh. namun, aku tetap cuba yang terbaik untuk menjadikan hari ini lebih baik dari semalam. sesekali hilang juga tumpuan, tertanya2 apa lagi selepas ini..ya allah, aku mohon padamu, jadikan aku insan yang cemerlang..amin.

coming up activity:
24.8.2009- company break fasting
28.8.2009- break fasting with Naza in Gurun
29.8.2009- break fasting + GEMS corporate dinner

1 comment:

SEN said...

lupe lak nak wish..selamat menyambut bulan puasa dila ehek..semoga dikurniakan tubuh badan yang sehat utk menghadapi bulan yg mulia ini :D