Friday, April 09, 2010

lebah terbang dalam pale..

(yakkk dush! dush! dush!..ketok pale utk bunuh lebah dalam pale ni..) ohohoho..dah macam idup dalam alam 'alice and wonderland'..kalo la bleh begitu..bestnye idup. actually, aku pn tatau ape yg bising dalam pale otak aku ni..delema tol la. sy mau kerje itu..peluangnye ade, usahanye sudah..boleh tak kalo Encik bagi sy kerje tu? hmm..dalam blog bleh la tulis gitu..kalo jmpe dpn2, sy snyum je nanti..hehehe. hati sy berat mau terima kerje d sini..sbb jln yg bersimpang siur dan jemnye yg x agak..hukhukhuk..ada yg kate, amek je la keje tu..jgn memilih keje sbb sy fresh grad. tp kalo sy lalui seadanye..itu jadi 'bekerja'..tp sy mau bina 'kerjaya'..anda faham? kerja + berjaya. cume tu la..kadang2 riso jugak bila kwn2 lain da dpt keje..tp sumtime sy rs x kesah pon..ntah la..sy rs otak ni pon da pening2 pk hal keje. kalo tanak pk pon, terpk jugak ahernye..camne ni? dah mcm ada lebah terbang kat dalam pale..ishhhhh..kalo la dapat sy dush lebah itu..atau perlu sy cakap, encik otak, saraf2 dan sinap..boleh tak kite pegi mengembara ke alam khayalan kejap? alam yg sy bebas bergerak utk menghasilkan imej2 yg mmg sy nak? tapi tu lah..life is all about reality! good luck to me =B

3 comments:

catt said...

babe,
be strong..i know u can do it..rezeki is everywhere..whether u want it or not jer..chayok2..

Titan-X said...

yes, be strong... suatu hari nanti pasti rezeki mencurah-curah datang tiba, usaha, yakin dan tawakkal je... insyaAllah... moga berjaya~ aminn~

Dalila Nizam said...

catt: thanks dear..moga2 rezeki aku d tmpt yg mmg aku nk pg..hehe. good luck to u too.

titan-x: insyaallah..time da mencurah-curah tu sampai tatau nk wat pilihan la plak ek. xpe2, sebenarnye..kite sedang diuji..sabar ke tidak..thanks!