Wednesday, April 21, 2010

SAUJANA-ness is in the air~

kau melangkah tanpa henti
acapnya engkau berlari
tak memandang kanan kiri

laut luas kau renangi
gunung tinggi engkau daki
tak endah apa di sisi

lahar dunia tak terasa panasnya, emas di hujung gapai tak kira apa korbannya..kejar

turunlah walau sejuta khabar dari neraka
atau digentarkan siksa dari yang menggenggam nyawa mu

pabila waktu telah pun terhenti
tiada kau dengar walaupun cuma nafas yang terhela
semua indera telah dibelenggu terik mentari mencairkan segenap isi tubuh yang hina
bicara itu makin depan mata tiada kau mampu melarikan dirimu dari sengsara azabnya

tetap juga kau berlari dan melangkah tanpa henti bagai hidup takkan mati
murkanya tak kau peduli walaupun bergegar bumi ranapkan segenap isi

biar gegak gempita guruh di langit tak kau hirau asalkan petirnya tak memanah mu..lebur

haa..kat atas tu adalah lirik lagu baru saujana..tajoknye "khabar dari langit"..aku sgt-ske-giler lagu ni..mantop woo vokalnye..hehehe. so, apekah pengajarannye dlm lagu tu? jgn jd pengejar dunia sehingga matlamat menghalalkan cara..nak2 lg on9 biz yg skrg ni melampau2 sgt skrg ni. eh, sahabat rasulullah plg kaye, plg lmbt masuk syurga tau..hmm..takot!

No comments: