Wednesday, April 28, 2010

TinG~tOnG

salam..semoga segala bagus buat semua. hari ni ada lg episod br..mungkin jugak perkara baru bg sesetengahnya. aku tatau kenapa..pertama kali terasa sangat dekat dengan-NYA ketika tahun 2 di U. ketika hati makin keliru, emosi jadi tak menentu..lantas diri bermunajat padaNya. mengadu segala resah di jiwa..memohon agar dilegakan segala resah dan gelisah di jiwa. alhamdulillah, untuk masalah ketika itu, sehingga kini aku redha..aku semakin ikhlas menerima segalanya. walopn situasi mungkin berbeza..tidak seperti yg aku dpt rasakan ketika waktu itu.

hari ini, sekali lagi..setelah sekian lama aku tidak mengadu padaNya. hati sangat resah..jiwa meronta2..emosi? tak payah cakap lg la..kadang2 kite kene terima, tak semua yg kita hajati dapat dgenggam..namun aku yakin, allah maha mendengar atas segala yg hambanya hajati..mungkin belum masanya utk aku berada d sana..lantas apa yg ada, aku pegang sementara. hati aku bukan d situ..tp dah situ yg dpt dlu..yaaa..lalui seadanya sambil terus berdoa dan bersabar.

Ya Allah, hamba mohon dengan amat..hamba mahu berada d sana.. permudahkan segala urusan hamba untuk mengejar cita2 yg telah Engkau izinkan. hamba terima ini semua sebagai ujian, kesabaran itu perlu untuk terus berada di bawah lembayung rahmat Mu ~~Ameen.

No comments: