Monday, August 23, 2010

Suasana kerja aku...

Lately, keje aku bnyk kat  opis..jarang2 aku msk production utk wat calibration sbb da xde yg on schedule. so, hari2 tlg kak liza wat equipment control and master update. biasalah kalo keje kt dlm opis, sunyi sopi jo..tp ada la sorang hamba allah kat kwsn tmpt aku tu..(eh, bunyinye da mcm nk ngumpat la plak..huhu) dia ni cam ala2 'poor guy'..cakap pandai kalah laywer, tp impliment hampeh. hari2 nk kene dgr citer org sana salah..org sini salah..pastu ayat dia..'sebenarnye, mende ni simple je..bla..bla..bla..'(ilal ahirul kalam).tp dia sendir yg make thing soo complicated. 

hari ni, dia bercerita dgn sorang bro ni..sumthing pasal Israel la..aku x bape dgr sbb dok sibuk dgn keje sndiri. Dia kate Israel ni dari dulu da nk jatuhkan org Islam, sbb tu derang gunekan kepintaran derang utk konker sume mende dlm dunia ni..pastu..bla..bla..bla.. bgs la cakap bab tu, tpnye..keje dia x jalan2 la plak dok bg ceramah kat org. hmm..kesedaran tu bgs, tapi kalo tak disusuli dgn tindakan nk buat ape..tu pasal umat Islam sekarang ni lemah..komen cukup mantap, tp tindakan xde..

Mmg kite patut benci pada Israel, tp kite patut cemerlang dlm macam2 bidang br boleh lawan derang. Jom! Gemilang..!!! 

No comments: