Sunday, May 15, 2011

Belajar dari jalanan...

 ijazah terbaik datangnya dari jalanan

dari pengalaman bercakap dan bersalaman
konflik motivasi cuba medatasi
positif dan benci jadi inspirasi pagi
-Mantera Beradu
Aku mahu bercakap isu konflik..entah apa yang melanda. Perasaan geram, bengang dan segala yg negatif bercampur baur..oi cik dalila oi..tolonglah positifkan diri..huhuhu. Tak kesahlah apa ceritanya..aku cube se-professional mungkin dalam menangani masalah di tempat kerja. Kerja aku adalah menyelesaikan masalah orang..itu sahaja. Aku percaya, aku selesaikan masalah orang, Insyaallah Allah selesaikan juga masalah aku. Hati mmg dah tiada di situ..kalau mula2 dulu, ada kawan2 penghibur jiwa..gelak sana sini. Sekarang, sekadar teman aku kira..The things left is zero..
Aku masih menunggu peluang dan ruang yg sgt aku idamkan. Masih dalam fasa usaha..dan tawakkal juga. Ya allah, kurniakanlah aku tempat yg sgt bnyak mendidik jiwa ku..ameen.

14 comments:

swanosdoyos said...

Street smart is better than book smart.
Ilmu itu sendiri dari dua jenis.
Ilmu yang terbaik datangnya dari pengalaman dan dari orang. Ilmu yang kedua itu barulah datang dari buku.
Banyak mengembara dan bergaul dengan orang cepat mematangkan kita.
Semoga saudari tidak berhenti dari mencari ilmu di dunia Allah yang luas ini. Wassalam..

mhafizhamzah said...

sengal raser mulut....hip hop skali...ahaha

Che Net said...

To relax your conflical mind, welcome to my blog : jomwalkabout.blogspot.com.
here you will mingle into more confusion

Abangjo said...

belajar dari alam
belajar dari pengalaman
belajar dari hidup
belajar tak henti
hingga mati menjemput nanti..

salam kenal
abangjo
http://makalahkitasemua.blogspot.com/

Abangjo said...

belajar tiada henti....


salam kenal
abangjo
http://makalahkitasemua.blogspot.com/

Pian Uhuy said...

mantab !!!!!

Kunjung balik http://unikeuy.blogspot.com

Ezatie said...

meh lawat blog saya http://izatilsuhaimi.blogspot.com/
kalau nak tau camner nak buat business. tak kira la anda street smart atau book smart, semua orang boleh buat

Umaira said...

alah...biar biso tegal biaso...hidup ini ada banyak biso dan manisnye...kehidupan mesti diteruskan tidak kira apa yang berlaku kita tetap kita...dan carilah kebahagiaan mungkin kebahagiaan datang mencari kita...
Kalau boleh saya nak jadi teman anda...
singgahlah kat blog saya...Thanks...

Shuhada Aziz said...

Stress at work ni dialami oleh semua..so did i.Friends come and go. But true friends remain in our heart as someone we'll never forget.pape pun...chill!!gambate!!

Ryukaze Reizy said...

tulisan yang bagus, jalanan memang selalu jadi guru yang baik untuk memahami kemudian mengerti kehidupan ini.

Entong Muach said...

i like it.
dari jalanan kita bisa ketemu dengan banyak orang. dari jalan kita bisa berinteraksi dengan kehidupan sebnarnya. dari jalanan kita terus berjuang untuk mewujudkan mimpi kita yang besar

Alder Helmat said...

I think you are a good writer. Your blog is very very amazing and your speech "Life is a journey!" is very excellent. Hi, i am a travel adviser for flights to Bangkok. click on the links to flights to Bangkok, you can visit here: http://www.flightstobangkok.me.uk/.

Thanks.

BuDaK_JoHoR said...

hidup ini memaksa kita menempuh pelbagai dugaan....Allah menduga sesuatu yang dia tahu kita mampu harungi....Dugaan itu membina....Dugaan itu adalah pengalaman....Tida yang terbaik melainkan y terbaik darinya.....

roye said...

Consistent with "reverse positioning" understand the REAL Second coming would equate with The Matrix's Anti-Christ, the fake battle of good and evil which will come at the end.
I have spoken on this issue in years past. Understanding how they use the political environment to redefine people's value system, realize anyone who speaks of the old world and its ways will envoke hatred. So when/if the Anti-Christ comes along speaking of reverting back to what liberalism would consider repressed and immoral may be the only hope to salvage the god's favor and keep moving forward rather than begin the 1000 year clock. The fake Second Coming will feed into this political enviornment.
Cheap Flights to Entebbe Flights to Entebbe
Entebbe Flights