Saturday, February 16, 2013

Alhamdulillah..


Assalamualaikum…Alhamdulillah, dengan izin yang maha Esa jari jemari rancak menaip entry baru blog ketika ini. Sangat lama tidak ber-update blog ni. Sesekali rindu bertandang..mahu berhujah seperti dulu..tapi itulah, bahasa adalah kemahiran..kalau lama di tinggalkan, lama2 lupa. Saya mohon maaf jika karangan saya ketika ini mengandungi kesalahan tatabahasa yang sangat banyak.

Buat semua pembaca blog saya esp. follower..terima kasih kerana sentiasa memberi kata2 semangat ketika saya tersangat down satu ketika dahulu. Kini masuk tahun 3 berkhidmat di sector swasta ini..hati saya semakin seronok menghadapi hari2 depan bergelar jurutera. Hmm..sebenarnya semasa waktu kerja tadi ada seorang rakan kerja bertanya.. “Kalau kamu kawin dengan org yg jauh dari Penang, lepas kawin pindah la ek???.” Saya menjawab sambil tersenyum lebar..kalau nak pindah pun, saya mahu stay dalam industry ini..saya sudah seronok bekerja di sini. My damn-good-friend often said “Love what you do, Do what you love”..i think pretty understand that word. Guys it take 2 years to get this kind of feeling..Alhamdulillah.

Cuti hujung tahun lalu saya habiskan dengan melayan drama Jepun. Salah satunya bertajuk “TOKYO Airport”..babak akhir dalam salah satu episode berupa soalan..English translate: What does this jobs means to you?..kalau la tiba2 bos jepun tanya soalan ni ape saya nak jawab ye???..aaa.. No matter how vast the image edited, the true feeling of the image will never fade..so, this is camera desu ne..hah?? bleh gitu..? 

2 comments:

Angah said...

salam kenal. semoga dimudahkan segala urusan

Dalila Nizam said...

Salam kenal jugak. Insyaallah, moga dalam peliharaanNya.