Thursday, July 17, 2014

「サヨナラ」- I am ready for new me

Assalamualaikum. Salam ramadan ke-19. Kejap je masa berlalu..malam ni kena start hunting for 'malam yang lebih baik daripada 1000 bulan'. Minna ganbatte ne!!! 

Sepanjang Ramadan kali ni, saya asyik terfikir tentang beberapa perkara lama. Yang dah lama berlalu pun sebenarnya. Bila difikir-fikirkan balik, sebenarnya saya just don't care at all. Orang lain kalau dapat tau 'boipren' nak berkahwin dengan orang lain, mesti patah hati bagai. Mendung la hidup dalam sebulan..(err..sebulan tu cam lame sgt la pulak..) Tapi saya tidak. Saya tak terkejut langsung, after all jodoh itu ketentuan Allah kan? Sambil dalam hati berbisik, Ya Allah, grant me a better person. hehehe.

Setelah menonton movie 'Kanouso' yang sarat dengan muzik, saya sangat suka mendengar lagu CRUDE PLAY yang tajuknya ialah SAYONARA no junbi wa mou dekiteita (Translate: I have prepared for 'Goodbye'). Lagu ni bawa maksud yang mendalam bagi saya. Antara lirik yang terkandung adalah seperti berikut:

サヨナラの準備は、もうできていた [I have prepared for GOODBYE]
いつだって いまだって ずっとずっと [Always, and even now]
エンディングはたしかに始まっていた [Ending will have a new start]
Glory days! 僕らにサヨナラ [Glory days! goodbye to 'me']


Lagu dan lirik penuh boleh tengok dekat sini. {Click here}. Tapi takde translation tau. Boleh copy then paste kat google translate.. =)

Thanks to the past of me. I am ready for new me. See the world with different angle, so the colors will be varies. In shaa Allah. Moga langkah saya lebih jauh lagi selepas ini dalam mencari redha ilahi. Betul cakap cik natt (teman mujahadah dunia akhirat, in shaa Allah), saya dah cukup dewasa untuk melalui semua ini. Thanks cik natt!

Again, salam 10 terakhir ramadan. Yuk, melangkah dengan lebih yakin. Memburu ganjaran malam 1000 bulan.

No comments: